החל מיוני 2021, חברה שבבעלותה נכס שיווקי (כגון: לוגו, סימן מסחרי, קשרי לקוחות וכדומה) שתרומתו להכנסות עולה על 10%, אינה זכאית להטבת המס על הכנסות אלו והן תחוייבנה בשיעור מס חברות רגיל.
יחד עם זאת, בחוזר מס הכנסה הובאה דוגמאות בהן ניתן להניח כי תרומתו של הנכס השיווקי שולית ורשאי המפעל שלא לייחס חלק מהכנסתו לנכס השיווקי ולא תהיה פגיעה בהטבת המס.
להלן תמצית המצבים שהוזכרו בחוזר:
חברות אשר מוכרות למי שאינו לקוח הקצה והמוצר מבוסס על קריטריונים שונים,
כגון: מפרט טכני של המוצר, עלות וכדומה.
כאשר המוצר אותו מייצרת החברה מהווה רכיב במוצר האחר של הלקוח.
העדר תחרות משמעותי בשוק אליו מיועד המוצר בשל ייחודיות המוצר.
כאשר הכנסות החברה נובעות מתמלוגים בגין מתן זכות שימוש בנכס בלתי מוחשי מוטב לחברה אחרת
אשר תייצר ותשווק את המוצר.
כאשר שיעור הוצאות השיווק ביחס להוצאות המו”פ והיקפן, נמוך.
על מנת להמשיך להנות מהטבות החוק מומלץ להתבסס
על נייר עמדה או חוות דעת מנומקת לפיה תרומת הנכס
השיווקי שולית.